Geen menu aan de linkerkant? Klik hier!

19 november, 2009   

tweezaam meerzaam





Gisteren voor het eerst iets ervaren van wat ik 'ergens' wist dat het kon bestaan, en waar ik mijn leven lang naar zocht.
Ik haalde een astrologisch consult bij Manuela van der Knaap.
Op zich, zoals we dat nog steeds gewend zijn, is een consult iets vrijblijvends. Maar ik had me er altijd over verwonderd over hoe de Groten die ik ken tegelijk èn onderricht/consult konden geven èn tegelijk met hun woorden konden helen. Ik zelf ben heel goed in onderricht, en als mensen er zelf iets mee doen, dan heelt het ook wel, maar ik ben geen healer. En ik zou, zoals zovelen onder ons vermoed ik, graag allebei tegelijk willen zijn. Het móet mogelijk zijn, hield ik mezelf al deze jaren voor.

Het waaide gisteren enorm. Ik moest me vastklampen aan het paaltje van de bushalte in Lisse waar ik per OV heen was gereisd (drie en een half uur heen en hetzelfde terug, per OV, dus ik had er al iets voor over). Op Manuela's behandelzolder floot en gierde het abnormaal. Een schitterende entoerage voor wat er gebeurde.
Zij liet me m'n leven zien. Hoe 'de sterren' voor alles in mijn leven gezorgd hadden dat het ook gebeurde. Niets bleek voor niets te zijn geweest, zelfs mijn diepe dal van twee maanden terug niet. O opluchting, o lichtheid. Dat alleen al heelt. Omdat het je verzoent. Begrip verzoent.
Ze liet ook zien wat me nog te wachten staat. Zij laat echter niet alleen zíen, ze gaat ook met je in wisselwerking. Het is voor haar geen van te voren gesneden koek. Ook haarzelf brengt het rijkere inzichten.
Ons op en neer in het gesprek zette iets in werking wat ik alleen maar kan omschrijven met de oude woorden: "waar twee of meer in Mijn naam samen zijn, ben ik (God, Jezus, de Bron) in hun midden." Het zette in ieder geval mij op een zodanige frequentie dat ik gereorganiseerd, gerenoveerd werd in de richting van mijn ziele-blauwdruk.
Dát is voor mij healing: een reorganisatie/renovatie van je psychische en fysieke componenten, zó dat je (weer) feilloos leeft volgens je blauwdruk. Niet eerder heb ik dit meegemaakt met iemand die ook en tegelijk via woorden inzicht geeft en uitlegt. Woord en energie die feilloos helend in elkaar overgaan,- nee, ik vermoedde dat het kon, maar sinds gisteren ervoer ik het voor het eerst aan den lijve. Manuela van der Knaap (http://www.inzichten.com/) kan dat. Doet dat.
Zij en haar ziel en haar Wezen zijn tijdens zo'n consult één. En degene die consult vraagt zou zo wijs moeten zijn om dit zelf ook zo te doen; althans zo had ik me ook naar haar toe opgesteld. Haar 'organiserende' Wezensenergie roept een veld op waarbij in jou je energieën en stromingen hun natuurlijke plaats (terug) krijgen. Hun natuurlijke plaats in verbinding met deze planeet waarop jij hebt gekozen te incarneren.
Nergens duwt zij. Nergens suggereert zij. Nergens manipuleert zij.
Honderd procent respect, en dit ook nog eens honderd procent vanzelfsprekend.
Dus de 'reorganisatie' gaat niet volgens haar wil, of volgens wat zij denkt. Intetendeel, het komt meermaals voor tijdens zo'n samenzijn, dat zij voor-onderstellingen laat vallen of herroept. Het ontvouwt zich enkel volgens de dynamiek en de kleur en de richting van jouw eigen blauwdruk.
Dit is nieuw. Dit is Aquarius zoals ik me het had voorgesteld. Dit maakt namelijk gebruik van gezámenlijke energie, in tegenstelling tot al die channelaars die jij alleen maar eerbiedig en binnen voorgeschreven kaders mag aanhoren.
Aquarius echter maakt een einde aan uitgesproken individualisme, separatisme, strakke rolverdelingen waarin de ene de leraar is en de andere de toehoorder. Bij Aquarius komt het groepsgebeuren aan bod, waaraan iedereen die meedoet een bewuste bijdrage levert. Wat een verrukking.
Bovendien speelt in Aquarius het Wezen de hoofdrol. Als mensen in Aquarius bewust op dit niveau bezig zijn, dan communiceren hun Wezens, hun zielsbrandpunten, en de persoonlijkheid is dan het gereedschap.
Aan mijn dromen vooraf en nadien, en aan mijn psyche en lichaam dat het de laatste weken zwaar te verduren had, merk ik nu al hoe veelvoudig het uitwerkt.
Het bestaat! Voor mij is het Nieuwe Tijdperk van de Duif, duif als symbool voor de androgyne communicator, nu echt begonnen.
Ik ben zo blij.

Labels:



Reacties:
Hoopvol!
Anna
 

Een reactie posten





<< Terug naar start

Archief

juli 2006   augustus 2006   september 2006   oktober 2006   november 2006   december 2006   januari 2007   februari 2007   maart 2007   april 2007   mei 2007   juni 2007   september 2007   oktober 2007   november 2007   december 2007   januari 2008   februari 2008   maart 2008   april 2008   mei 2008   juni 2008   juli 2008   augustus 2008   september 2008   oktober 2008   november 2008   december 2008   januari 2009   maart 2009   april 2009   mei 2009   juni 2009   juli 2009   augustus 2009   september 2009   oktober 2009   november 2009   december 2009   januari 2010   februari 2010   maart 2010   april 2010   mei 2010   juni 2010   juli 2010   augustus 2010   september 2010   oktober 2010   november 2010   december 2010   januari 2011   februari 2011   maart 2011   april 2011   mei 2011   juni 2011   juli 2011   augustus 2011   september 2011   oktober 2011   december 2011   januari 2012   februari 2012   maart 2012   april 2012   mei 2012   juni 2012   juli 2012   augustus 2012   september 2012   oktober 2012   november 2012   december 2012   maart 2013   april 2013   juni 2013   september 2013   oktober 2013   februari 2014   maart 2014   september 2014  

This page is powered by Blogger. Isn't yours?