Geen menu aan de linkerkant? Klik hier!

23 mei, 2010   

verhuisd vermoeid verrukt...................


‘s Ochtends vogels die zingen dat de zon al lang op is, slaapkopje op nummer ~189-17...

Absolute rust waarin m’n ziel weer kan indalen in het lieve lijf. Niet zoals in de Echternachlaan (staat al weer te huur, Woonbedrijf heeft er meteen €60,- bovenop gedaan. Bij de beschrijving staat ‘gehorig’!) waar ik vanaf half zeven buurvrouw hakjestikkend door de slaapkamer hoorde gaan, buurman van andere kant hoorde douchen, jongetje daarnaast hoorde gillen omdat het níet wilde douchen, broodtrommels en ijskasten hoorde open- en dicht gaan, overal ochtend-tv-nieuws hoorde, en vooral: vanaf zes uur het renovatieverkeer op gang hoorde komen,- niets van dit alles en nog veel meer hier aan ‘t Hof.
Zoals gezegd: kalm wakker worden, kalm de dag in ‘t lieve gezicht zien, kalm de komst van mijn goudhandige doch ietwat wispelturige en onvoorspelbare klusjesman tegemoet zien, want er moet echt nog verschrikkelijk veel gebeuren.

Het is hier in één woord zalig.
Rust. Netheid. Respect. Schoon. Behulpzaamheid. Grote sociale controle onder de oudjes, hetgeen weer tot verrassende tips lijkt als "mevrouw, we zagen u met verhuisdozen sjouwen, u kunt a.s. vrijdag uw oud papier op straat kwijt, hoor!"

Er woont hier ook een statige Hof-poes. Zij steekt regelmatig de hoven (binnenplaatsen, keurig aangelegd, veel groen en bankjes) over om mij, ongegeneerd in de ogen starend, in de gaten te houden. De gordijnen zijn er nog niet, dus zij/hij kan dit nu nog onbekommerd doen.


De verhuizing op zich ging goed, in aanmerking genomen dat die geheel en al door amateurs (verhuisbedrijven niet te betálen!) werd uitgevoerd,- een heel stuk goedkoper, maar ook een stuk ruwer, onbeholpener, verspreid over meer dagen, enz.
Mijn klusjesman met gouden handen werkt soms wel soms niet (ligt eraan of 'die teef van de balie' zijn auto sommeert te verzetten, goddank treedt ze lang niet altijd op), ongeveer half half. Hij houdt wel goddank altijd tegen vieren op, want na die tijd kàn ik niet meer. De geest is blij, het lieve lijf over- en oververmoeid.
Dus er moet nog een heleboel gebeuren, maar ik ben van de Echternachlaan af, waar mijn goudhandige klusjesman alle vloerbedekking moest slopen (zonde zonde!), gaten moest dichten, slimme Hannahconstructies moest afbreken, enz. Alles daar prima gegaan, dus ik ben van hen af, behalve de stookkosten (die na de koude winter wel hoog zullen wezen).
Kortom: de staat van zijn is nu dat ik hier al een paar dagen steeds gerieflijker bivakkeer.

Er moet altijd toch iets tegenvallen, natuurlijk, anders is het beeld te glad.
Daar leende de KPN (‘sluit u aan’, haha!) zich voor. Ik probeer altijd dit blog netjes en koeltjes te houden, maar nu moet me het toch even van het hart: ‘wat een ongelooflijke respectloze arrogante bende is het daar!’ U ziet dat ik het k-woord niet gebruik.
Natuurlijk konden ze mij verhuizen! En wilde ik soms meteen een voordeelpakket: bellen+internet+tv inéén voor een half jaar halve prijs?
Ik natuurlijk pakken, die prijspakker!
Op 10 mei zou de Echternach vanuit de centrale afgesloten worden, en op dezelfde dag zou ik ‘s middags op mijn Hof weer kunnen bellen. Zou... je voelt het al.
Niks.
Geen geluid. Oké, ik hàd luidkeels de rust in mijn Hof geprezen, maar zó rustig hoefde nou ook weer niet.
Vervelend dat je voor storingen bij KPN een duur 0900-nummer moet bellen met je mobiel, want je gewone telefoon doet het dus niet. Maar zo’n 0900-nummer kost op je mobiel €1,32 per minuut. En ik weet niet of jij wel eens met KPN hebt moeten bellen, maar eerst zijn er vele wachtenden (dus vele minuten) vóór u, dán weet het jongetje dat eindelijk opneemt het zelf niet en verbindt je dus door naar een achterliggende afdeling waarbij je in de wacht wordt gezet met weer vele wachtenden dus belminuten vóór u, en als die eindelijk eindelijk opneemt, dan willen ze dat je het hele probleem opnieuw uitlegt, waarbij zij er zelf niets aan kunnen doen, maar een dáárachterliggende afdeling wel, dus wordt je doorverbonden naar die afdeling, hetgeen betekent weer ettelijke wachtenden dus belminuten vóór u......
vaak loopt dat op tot meer dan halve uren tussentijd,
en zelfs heb ik één keer meer dan een uur moeten wachten (60 x €1,32!!!!)
kortom...........
tussen 10 mei en nu, deze mooie pinksterdag, heb ik tegen de zeshonderd euro verbeld aan een KPN-probleem dat tot op heden niet is opgelost.
Hetgeen betekent dat KPN via dat 0900-nummer al €600,- extra aan mij heeft verdiend. Met als bron van inkomsten: wanprestatie wanprestatie wanprestatie.
Dit was nog niet eens het topje van de ellende-vulkaan: ik kreeg een brief of ik op 19 mei ‘s middags thuis wilde blijven voor een monteur. Ha, monteur,- het was alsof god zelf even door de wolken brak. Ik kleedde me extra mooi aan, waste mijn haren en voeten, mascaraadde m’n oogjes voor een extra warme blik, maar wie er ook kwam, geen monteur.


Om 5 uur ging ik dus maar weer nulnegenhonderden. Om half zeven (ja, 90 belminuten wegens onophoudelijk doorverbonden worden = wachten in de leegte) bleek: KPN had alles geannuleerd. Geannuleerd? Waarom? Daar kwamen ze zelf ook niet achter, bleek na nog een uur wachten (60 belminuten), maar alles was echt geannuleerd door henzelf, zonder mij ook maar ergens van in kennis te stellen, en dus moest de hele procedure van begin af aan opnieuw worden opgestart. Eerst 5 werkdagen centrale, dan 5 werkdagen aansluiting in pand, dan 5 werkdagen bellen plus internet, en dan 5 werkdagen tv. Plus monteurskosten die dan naderhand wel weer vergoed zouden worden, maar wie vertrouwt KPN dan nog?
Ondertussen geeft mijn nummer voor ieder die belt de in-gespreks-toon. KPN heeft niet eens de moeite genomen om er een interne melding op te zetten in de trant van ‘dit nummer is door technische moeilijkheden tijdelijk buiten gebruik’.
Op geen enkel moment heeft KPN van hun uit met mij gecommuniceerd, behalve dan die brief van 19 mei met een belofte die ze niet nakwamen en hen weer een slordige 150 euri opleverde aan het mobiel nulnegenhonderden.

Ben maar naar xs4all gegaan. Een mens moet toch wat! Die hebben me provisorisch op internet aangesloten, maar bellen en zo kan pas over drie weken. Want eerst moeten zij mijn telefoonnummer los weten te krijgen van KPN die daar heel moeilijk over doet. Xs4all heeft goddank geen 0900-nummer, maar een gewoon interlokaal. Ook duur, als er iets mis loopt (en er lóópt natuurlijk altijd iets mis), maar betaalbaar per mobiel.
Nee, je kunt me nog niet bellen. Ook niet voor meeleven. M’n mobiel nummer raad ik je niet aan: duur. Maar vooruit, omdat je het zo dringend vraagt, en dit hele blog tot op deze laatste punten
~
Ondertussen weet ik wel hoe het komt.
Het is de schuld van de knin.
Zei die niet in haar laatste Boodschap hoe verschralend onze contacten en communicatie geworden zijn sinds we internet, email, e.d. gebruiken? Zij is de knin. Zij weet het. Zij mag dit ook zeggen.
Het Hof volgt natuurlijk.................
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Reacties:

Een reactie posten





<< Terug naar start

Archief

juli 2006   augustus 2006   september 2006   oktober 2006   november 2006   december 2006   januari 2007   februari 2007   maart 2007   april 2007   mei 2007   juni 2007   september 2007   oktober 2007   november 2007   december 2007   januari 2008   februari 2008   maart 2008   april 2008   mei 2008   juni 2008   juli 2008   augustus 2008   september 2008   oktober 2008   november 2008   december 2008   januari 2009   maart 2009   april 2009   mei 2009   juni 2009   juli 2009   augustus 2009   september 2009   oktober 2009   november 2009   december 2009   januari 2010   februari 2010   maart 2010   april 2010   mei 2010   juni 2010   juli 2010   augustus 2010   september 2010   oktober 2010   november 2010   december 2010   januari 2011   februari 2011   maart 2011   april 2011   mei 2011   juni 2011   juli 2011   augustus 2011   september 2011   oktober 2011   december 2011   januari 2012   februari 2012   maart 2012   april 2012   mei 2012   juni 2012   juli 2012   augustus 2012   september 2012   oktober 2012   november 2012   december 2012   maart 2013   april 2013   juni 2013   september 2013   oktober 2013   februari 2014   maart 2014   september 2014  

This page is powered by Blogger. Isn't yours?