Geen menu aan de linkerkant? Klik hier!

30 juli, 2010   

jongelieden


Vandaag een fikse aanvaring gehad met mijn kantoorboekhandel Viking, Office Depot. En met besteldienst GLS.
Ik woon aan het hof. Dat betekent een grote glazen hoofdingang, waar je op een bel drukt, en als jij de bewoner aanstaat, dan mag je door naar de echte voordeur. De post komt met pakjes altijd aan mijn voordeur, ik laat hem dan door de hoofdingang het hofje op.
Had papier besteld (dat is zwáár!). Zij bij Viking Office Depot gebruiken tegenwoordig niet de TNT, maar GLS. Die jongen wilde niet verder dan de hoofddeur ‘mag mijn auto niet in de steek laten’. Hij kan vanuit mijn voordeur zijn busje heel goed zien, maar heeft natuurlijk geen zin om dat -net als de post- af te sluiten. Ik zoek mijn stok en steekwagen en ga naar de hoofddeur. Weg wassie, duurde te lang. Paar uur later: weer. Ik ook: weer. Weer weg.
Ik boos bellen, zowel naar GLS als naar de kantoorhandel. krijg je zo'n jong ding aan de lijn, die je verhaal kortaf onderbreekt met: 'mag ik uw klantnummer?' Goed, geef ik (moest wel even zoeken). Ga door met mijn verhaal, jong ding kortaf: 'postcode?' Ik: '5616 NG, alstublieft', zo leerde mijn moeder het mij.
Kan het donderdag? Nee, wel vrijdag. Vrijdag staat genoteerd. Zou die dus vandaag komen, tussen 8 en 6, geen tijdsindicatie mogelijk, maar wel aan huisdeur.
Sleur mezelf vanochtend vroeg uit bed (mijn gewone tijd is tegen negenen), sta klaar tegen achten. Kijk even in m’n brievenbus: issie tòch donderdag geweest (toen ik weg was, en tegen de afspraak met Viking en GLS in), en ik mag het komen ophalen in Den Bosch.
Jawel, ophalen, en binnen 5 dagen.

Sprong uit m'n ouwe vel. Papier retour laten gaan. Heldere brieven naar directies van de kantoorhandel en de GLS, en op internet bij een ander besteld, nog goedkoper ook.
Ik laat niet meer met me sollen, ik laat me ook niet meer van kastje naar de muur sturen, KPN heeft een goede leerling aan me gekregen met die 46 dagen zonder vaste telefoon en zonder internet.

Maar wat mij steeds meer verbaast, en eigenlijk ook wel wat pijnlijk treft, is de toon van die jongedingen en jongelingen achter zo'n helpdesk van zo'n kantoorhandel, of veroersbedrijf, of -indertijd- van de KPN. Met twee woorden spreken verwacht ik al lang niet meer. Maar dat onderbreken zonder 'sorry mevrouw, kan ik even iets tussendoor vragen?' of 'mag ik uw postcode en huisnummer, alstublieft?' en dat toontje van 'daar hèb je weer zo iemand, waar is m'n kluitje?',- zonder enige empatie,- ik wen er nooit aan.

Goddank schijnt vandaag de zon extra warm, niet te heet en niet te koel, in mijn loggia. Ik reik mijn gezicht met genietende gesloten ogen naar boven, en open mijn handpalmen voor haar licht. Dat stroomt zo hartelijk naar mijn hart.


Reacties:
O,ja Hannah
Dit hadden wij met vodafoon ook zoiets ,zo onbeschoft
wij zijn naar een andere profider gegaan .
Aldoende ontdoen wij ons ook van bedrijven ,instanties
die ons onheus behandelen,
We hopen dat steeds meer mensen dit gaan doen.
Dan blijven alleen de goede en medemenselijken over.

Hartelijke groet aagje bakker
 
Lieve Hannah, Net je weblog gelezen, dit is toch niet te geloven!!!!
Weet je dat ik toch denk dat hier een groot verschil is met de stad en het platteland, ik heb het zelfs gehad dat ik een briefje vond met de tekst,"Ik heb uw pakje even in het schuurtje op de container gezet". Was ik even blij!
Net als alle dingen die te groot worden scholen, bedrijven en steden, het gevaar is dat de betrokkenheid verdwijnt.

Prachtig augustus artikel op je site Hannah, die kracht waar je over schrijft, het nu, je voelt het, dit is ook een mooi onderwerp om een gesprek over te hebben.

Veel liefs,

Tjitske
 
ja, laten we met ons allen doen wat Aagje zegt. Misschien leren ze het, ooit.....
Klaas V.
 

Een reactie posten





<< Terug naar start

Archief

juli 2006   augustus 2006   september 2006   oktober 2006   november 2006   december 2006   januari 2007   februari 2007   maart 2007   april 2007   mei 2007   juni 2007   september 2007   oktober 2007   november 2007   december 2007   januari 2008   februari 2008   maart 2008   april 2008   mei 2008   juni 2008   juli 2008   augustus 2008   september 2008   oktober 2008   november 2008   december 2008   januari 2009   maart 2009   april 2009   mei 2009   juni 2009   juli 2009   augustus 2009   september 2009   oktober 2009   november 2009   december 2009   januari 2010   februari 2010   maart 2010   april 2010   mei 2010   juni 2010   juli 2010   augustus 2010   september 2010   oktober 2010   november 2010   december 2010   januari 2011   februari 2011   maart 2011   april 2011   mei 2011   juni 2011   juli 2011   augustus 2011   september 2011   oktober 2011   december 2011   januari 2012   februari 2012   maart 2012   april 2012   mei 2012   juni 2012   juli 2012   augustus 2012   september 2012   oktober 2012   november 2012   december 2012   maart 2013   april 2013   juni 2013   september 2013   oktober 2013   februari 2014   maart 2014   september 2014  

This page is powered by Blogger. Isn't yours?