Geen menu aan de linkerkant? Klik hier!

27 juni, 2013   

BOOS



Het is nu bijna 5 jaar geleden dat ik een boze brief schreef.
Ik dacht dat ik dat stuk kwijt was.
Nee dus.
Gisteren deze per post (om extra indruk te maken) verstuurd:

aan:
namen van de betreffen de artsen en praktijkondersteuner

betreft:
medicatie en gewichtstoename, een nogal vreemde case


Geachte dames en heren,
graag leg ik u het volgende concrete geval voor:
sinds bijna 2 jaar krijg ik medicijnen voor diabetes 2. De laatste twee jaar is mijn gewicht met bijna 30 kilo toegenomen. Vooral op de buik, hetgeen ondraaglijke rug- en beenklachten geeft.
Op mijn eerlaatste bezoek aan praktijkondersteunster vertelde ze me dat ik eventueel in aanmerking zou komen voor een duur medicijn dat het gewicht vrij vlot zou doen afnemen via zelf-injecties op de buik. Ik moest er alleen nog even tegenaan met metformine en galvus en streng dieet. Dat deed ik, en het strikt volgehouden anti-koolhydratendieet met de genoemde medicijnen bewerkstelligden een daling van de suikerspiegel maar geen onsje minder gewicht. De daling van de suikerspiegel betekent dat ik overdag ‘suikervrij’ ben, maar dat er ‘s nachts iets in mijn stofwisseling verschuift, zodat ik op de nuchtere waarden te hoog score (niet veel: zo tussen 7 en 9). Wat schetst mijn verbazing als nu blijkt dat ik nu juist 2 punten ‘te kort kom’ om dat vermageringsmedicijn te mogen krijgen. Het klinkt bijna als een absurd ‘voor straf omdat je nu gezonder eet’.
Maar ik ben al lang geen dom blondje meer, en heb heus wel door dat dit een overeenkomst is tussen zorgverzekeraars en artsen, waarbij de eersten niet graag dure medicatie voorschrijven, en de laatsten een handje helpen door klakkeloos hierin mee te gaan.
Mijn buik is nog steeds 30 kilo te dik en komt alleen maar aan. praktijkondersteunster gooit het nu op de slaapmedicatie, maar Galvus en Oxycodon en andere gewone medicijnen doen er van harte aan mee.
Feit blijft dus dat door gedisciplineerd medicijn- en koolhydratengebruik mijn suiker te laag is om in aanmerking te komen voor het afval-medicijn. Waarom schrijf ik u dit?
Ik denk dat uw klakkeloos accepteren van zo’n zorgverzekeringsbeleid geen recht doet aan de menselijkheid die we van medisch-geschoolden verwachten. Geen van u weet het uit ervaring, maar ik kan u uit mijn ervaring zeggen dat elke stap mij pijn doet aan rug en benen, dat kortademigheid door die buik mijn leven vergalt, en dat er geen week voorbij gaat zonder dat ik minstens een keer instort tot tranen toe, omdat ik mijn schoenen niet goed meer vast krijg, en mezelf maar met de grootste moeite nog kan douchen en aankleden. Niet doordat ik een snoepkous ben, maar gewoon door wat ik nodig heb aan medicatie. Dit is onmenselijk.
Ik denk dat een actievere deelname aan het medicatiebeleid tussen zorgverleners (waaronder u dus) en zorgverzekeraars zou bewerkstelligen dat er meer naar de mens en minder naar de euro’s gekeken zou worden. Misschien zou het eens helpen als u hen laat weten dat u het niet eens met dit beleid
bent.

Vriendelijke groet,

wg Hannah van Buuren




Reacties:
De oplossing heb je in eigen hand! Let op de koolhydraten en op de juiste voeding. Geen producten met E-nummers meer. Zoveel mogelijk biologisch, veel groente en de juiste olien gebruiken als bijv. koolzaadolie. Je wordt niet dik van gezonde vetten. maar van koolhydraten suikers, producten met E-nummers. Alles zelf koken en klaarmaken, zodat je weet wat in je voedsel zit. Goede beweging zoals bijv. Do-in. Je zal zien dat je die medicijnen die je dik maken, niet meer nodig hebt en zal afvallen. Zo natuurlijk mogelijk eten en zo min mogelijk medicijnen en van choleresterol tabletjes kan je op lange termijn ook suikerziekte krijgen. Dit soort dingen wordt je nooit verteld door artsen. Kijk maar eens op internet naar wetenschappelijke onderzoeken naar cholesterol.
 
Hoop dat je hier wat aan hebt. heb zelf diabetes en doe het op deze manier. Mijn bloedsuiker daalt en ik heb geen overgewicht. Blijf op het goed gewicht staan.
 
Lieve Hannah, je verhaal op je blog raakte me: 'boos'. Het is niet mijn gewoonte me ongevraagd te uiten hierover; kijk maar of je er iets mee kunt: wellicht niet voor jezelf, dan toch voor de mensen na jou.
Medicijnen voor astma hebben me in '97 bijna de dood ingejaagd. Kort daarvoor waren het nog de sigaretten. Gelukkig ben ik op het spoor gekomen waarom deze drugs gretig aftrek blijven vinden en de 'apen' er goed geld mee kunnen blijven verdienen. ANGST. Niet farmaceutische oplossingen worden stelselmatig bestreden en het volk tot slaaf gehouden.
Ik ben ontsnapt Hannah! Eerst door Allen Carr's Easyway, die de hele hersenspoeling tav verdovende middelen heeft blootgelegd voor me, zodat ik moeiteloos uit de rookverslaving kon stappen. Later door dr Konstantin Buteyko. Russisch arts, die bij gebrek aan westerse medicamenten, maar zich wel geconfronteerd zag met westerse 'welvaartsziekten', heeft ontdekt wat de gemeenschappelijke onderliggende oorzaak van aandoeningen als astma, suikerziekte, aderverkalking etc. is: te veel liters lucht per minuut inademen, ademverslaving, zijn oorsprong vindend in voor mij heel herkenbare oorzaken, waar we, zolang bewustzijn erover wordt bestreden, gewoon massaal mee in de fuik lopen. Het vóórkomen van allergieën, astma en diabetes neemt epidemische vormen aan. Hannah, ik ben ook het strijden moe, maar richt me daarom tegenwoordig op verbinden en inspireren. Mensen die, juist door hun lijden klemgezet, bereid zijn te gaan luisteren. Middels training en coaching aansporen zelf op onderzoek uit te gaan: wat is waar! Conditionering en illusies over onszelf leren opruimen. Vrij worden. En daarbij is mbt adem onder álle mensen een wijdverbreid misverstand gaande (en artsen weten dit: in het eerste jaar van hun studie 'medicijnen'krijgen ze het Bohr-effect geleerd!)...Het is geen fijne boodschap (wederom een omkering in paradigma, met mogelijk eerst crisis tot gevolg), maar ook hierin kunnen we slachtofferschap offeren en ons middels bewustzijn en oefening op een hoger (ziele)plan prepareren: ademvasten. Prana is geen adem of zuurstof, maar energie (en wel de enorme voorraad C02 in ons lichaam, die vrijkomt als we de verslaving aan zuurstof inademen juist loslaten) die in staat is te genezen en te vervolmaken. Op www.buteyko-instituut.nl is alle benodigde info te zien. Zelf ben ik nu een jaar of vijf-zes jaar medicijen vrij en eigenlijk nooit meer ziek. Hannah, ik ben pionier, net als jij, pijnlijk gezegend met de drang waarheid te communiceren :-) Keep the heart-work going! Namasté, Jacqueline (vriendin/sparringspartner van
Uma Ina, trouwens)

 

Een reactie posten





<< Terug naar start

Archief

juli 2006   augustus 2006   september 2006   oktober 2006   november 2006   december 2006   januari 2007   februari 2007   maart 2007   april 2007   mei 2007   juni 2007   september 2007   oktober 2007   november 2007   december 2007   januari 2008   februari 2008   maart 2008   april 2008   mei 2008   juni 2008   juli 2008   augustus 2008   september 2008   oktober 2008   november 2008   december 2008   januari 2009   maart 2009   april 2009   mei 2009   juni 2009   juli 2009   augustus 2009   september 2009   oktober 2009   november 2009   december 2009   januari 2010   februari 2010   maart 2010   april 2010   mei 2010   juni 2010   juli 2010   augustus 2010   september 2010   oktober 2010   november 2010   december 2010   januari 2011   februari 2011   maart 2011   april 2011   mei 2011   juni 2011   juli 2011   augustus 2011   september 2011   oktober 2011   december 2011   januari 2012   februari 2012   maart 2012   april 2012   mei 2012   juni 2012   juli 2012   augustus 2012   september 2012   oktober 2012   november 2012   december 2012   maart 2013   april 2013   juni 2013   september 2013   oktober 2013   februari 2014   maart 2014   september 2014  

This page is powered by Blogger. Isn't yours?